Aktualnosci

"Nasza reputacja i marka to efekt wielu lat doświadczeń w doradztwie prawnym na rzecz osób zadłużonych i poszkodowanych w wypadkach."

Odszkodowanie za opóźniony lot, informacje praktyczne

Przy aktualnym natężeniu ruchu lotniczego w Europie opóźniony lot nie jest niczym nadzwyczajnym. Z kolei największy polski port lotniczy należy do najbardziej niepunktualnych w Europie. Z uwagi na powyższe dobrze jest się zawczasu przygotować na taką okoloczność.

Jakie przepisy chronią pasażerów?

Dokumentem, który reguluje prawa pasażerów Unii Europejskiej jest rozporządzenie WE 261/2004.

Rozporządzenie dotyczy również praw pasażerów, których lot został odwołany, których nie wpuszczono na pokład lub zmieniono klasę na niższą.

Jakie są prawa pasażera w sytuacji opóźnionego lotu?

W przypadku opóźnionych lotów, odbywających się z UE lub do UE, możesz mieć prawo do odszkodowania w wysokości nawet do 600 €.

Wniosek o odszkdowanie pieniężne można złożyć w nastepujacych sytuacjach:

  • Napotkane problemy dotyczą lotu, który odbył się nie więcej niż trzy lata temu,

  • przylecisz do miejsca docelowego o trzy godziny później niz planowo,

  • to linia lotnicza zawiniła

  • samolot wystartował w Unii Europejskiej bądź wylądąwałem na jej obszarze.

Bez względu na to, gdzie mieszkasz, jeśli podróżujesz z europejskiego lotniska lub lecisz do Europy za pośrednictwem europejskiej linii lotniczej, możesz ubiegać się o zwrot za opóźniony lo.

Kiedy nie należy się odszkdoowanie?

W przypadku odwołanego lotu pasażer może domagać się odszkodowania, chyba że:

  •  został o tym powiadomiony przynajmniej dwa tygodnie przed planowaną datą odlotu,

  •  zaproponowano mu optymalne warunki, czyli jak najbardziej zbliżone do pierwotnie przez niego     zakładanych.

Informację o odwołanych lotach podróżny powinien otrzymać od 14 do 7 dni przed planowym odlotem, a według nowej podróży zaproponowanej przez przewoźnika ma wyruszyć maksymalnie dwie godziny po czasie w jego początkowym planie, a dotrzeć na miejsce najwyżej cztery godziny później.

Jeśli otrzymasz wiadomość  7 dni przed planowanym lotem, nowa oferta przewoźnika powinna rozpoczynać się nie więcej niż godzinę przed planowym czasem odlotu, a na miejsce musisz dotrzeć najpóźniej dwie godziny później niż zakładał Twój pierwszy plan podróży.

Pomoc prawna

Potrzebujesz porady prawnej? Skontaktuj się z nami i skorzystaj z bezpłatnej konsultacji. W ciągu kilku godzin skontaktuje się z Tobą jeden z naszych prawników, który przeanalizuje Twoją sprawę.

Artykuły
April, 2019

Nowe przepisy od maja

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae...

Czytaj więcej

June, 2019

Odszkodowanie za opóźniony lot, informacje praktyczne

Przy aktualnym natężeniu ruchu lotniczego w Europie opóźniony lot nie jest niczym nadzwyczajnym. Z kolei największy polski port lotniczy należy do najbardziej niepunktualnych w Europie. Z uwagi na...

Czytaj więcej